20 december 2012

Toen oma en opa nog klein waren...




In de lessen wereldoriëntatie leren we over vroeger, nu en later. Daarom nodigden we enkele oma's uit in de klas. Samen zochten we enkele vragen die we de oma's wilden stellen.
"Hoe maakten jullie vroeger eten klaar?"
"Hadden jullie veel hobby's?"
"Waarmee speelden jullie?"
"Welke kleren droegen jullie om naar school te gaan?"
...

 

Door het interview leerden we heel wat bij:
- Kylian, Lieze, Zyon : "Ik wist niet dat ze vroeger geen badkamer hadden, en dat ze zich moesten wassen aan de pomp."
- Tobit: "Ik wist niet dat er toen nog geen kleurentelevisie bestond"
- Axelle, Marcel: "Ik wist niet dat er vroeger bijna nog geen auto's waren."
- Louise, Zoë: "Ik wist niet dat de jongens en meisjes naar aparte scholen gingen."
- Luna: "Ik wist niet dat ze vroeger zo streng waren. En dat ze de kinderen sloegen."
- Lander: "Ik wist nog niet dat ze vroeger de huizen steen voor steen bouwden, zonder machines."
- Julie: "Ik wist niet dat ze vroeger een schort droegen om naar school te gaan."
- Amber: "Ik wist niet dat er vroeger zusters op school les gaven."
- Mattis: Ik wist niet dat ze vroeger op school geen leuke vakken hadden, zoals hoekenwerk."
- Thaïsa: "Ik vind het jammer dat ze vroeger geen verjaardagsfeestjes gaven voor klasgenootjes of cadeautjes uitdeelden."